Trening pažnje i koncentracije
PAŽNJA je sposobnost usmjeravanja naše mentalne aktivnosti na sadržaje koje su nam u određenom trenutku važni.
KONCENTRACIJA je vještina održavanja pažnje na određeno vrijeme. Što je to vrijeme duže, to se bolje i dulje možemo koncentrirati.
U svakodnevnom životu izloženi smo velikom broju podražaja i informacija, a pažnja, koncentracija i budnost određuju koje će podatke naš um dobiti i koristiti u snalaženju i prilagodbi na situaciju u kojoj se nalazimo.
Kad u istom vremenskom razdoblju izvršavamo nekoliko aktivnosti, tada dijelimo pažnju (npr. kad se oblačimo i odgovaramo na pitanja ukućana, ili razgovaramo dok vozimo bicikl).
Katkad se događa da prebacujemo fokus s jedne na drugu aktivnost (kao npr. kad pri učenju nalazimo odgovore na pitanja u tekstu udžbenika, pa ih onda svojim riječima upisujemo u bilježnicu).
Ponekad ipak nismo u stanju uspostaviti, zadržati, prebacivati i dijeliti pažnju zbog različitih razloga (jer smo umorni, neraspoloženi, rastreseni).
Neki od nas zamjećuju i česte poteškoće u uspostavljanju pažnje kod sebe ili svoje djece.
Znakovi koji nas mogu upozoriti da dijete ima poteškoće pažnje su kad:
- čini pogreške u radu i ne posvećuje pažnju detaljima
- teško održava pozornost u zadacima ili igri
- čini se da ne sluša čak i kada mu se izravno obraćamo
- teško mu je organizirati zadatke i aktivnosti
- lako ga ometaju vanjski podražaju koji drugoj djeci ne smetaju,
- ima poteškoća u praćenju uputa…
Iako su istraživanja pokazala da je pažnja najvećim dijelom uvjetovana biološko-fiziološkim karakteristikama organizma, nju se može znatno poboljšati vježbom.
Zato smo za djecu osnovnoškolskog uzrasta organizirali TRENING RAZVOJA PAŽNJE I KONCENTRACIJE.
Cilj treninga je produljiti vrijeme održavanja pažnje na različitim zadacima, a posebno zadacima povezanih sa učenjem i praćenjem nastave.
Trening razvoja pažnje i koncentracije sastoji se od 5 različitih radionica za djecu i jednu za roditelje koja je besplatna (poslije prve radionice za djecu). Djeca se mogu uključiti u svih pet, ili samo određene, pojedinačno.
RB Tema radionice
- 1. Koliko sam pažljiv/pažljiva
- 2. Aktivnosti za razvijanje pažnje
- 3. Mindfulness vježbe za djecu
- 4. „Tko tu koga kontrolira?“ – vježbe samoregulacije ponašanja
- 5. Pažnja pri čitanju i učenju
Trening razvoja pažnje i koncentracije organizira se primjereno dječjem uzrastu.
Nakon održanog cjelovitog treninga mogući su individualni savjetodavni razgovori s roditeljima u svrhu podrške vježbanju pozornosti djece kod kuće.